Dystrybucja i serwis amortyzatorów Öhlins
Produkty > Samochody > Technologia DFV

Öhlins Road & Track - ponad 70 gotowych i przetestowanych aplikacji do najbardziej popularnych modeli!

Absolutna kontrola na ulicy i na torze

Nasze zaawansowane technologicznie amortyzatory sprawiają, że samochód posiada maksymalny kontakt z nawierzchnią, pozwalając na szybsze i efektywniejsze pokonywanie zakrętów.

Unikatowy system Öhlins DFV kontroluje wybicia i nierówności, natychmiast stabilizuje pracę zawieszenia, dostarcza więcej trakcji oraz pozwala lepiej kontrolować prowadzenie.

samochód wyposażony w amortyzatory Ohlins będzie łatwiejszy w prowadzeniu, a idealnie zestrojone przednie i tylne zawieszenie stworzą jedną zwartą całość, dając ogromną przyjemność z każdego pokonanego kilometra zarówno na torze jak i na ulicy.

Road & Track by Öhlins. Perfection in performance.

Technologia DFV

Dual Flow Valve – hydraulika, która wyróżnia Öhlins od konkurencji. Tylko Öhlins stosuje system DFV w amortyzatorach Road&Track.

DFV to złożony system zaworowania, który daje dokładnie taki sam poziom tłumienia zarówno podczas kompresji jak i dobicia. Oznacza to, że amortyzator może szybko i efektywnie przywrócić kontakt opony z nawierzchnią, odzyskując przyczepność oraz trakcję. Nowa linia amortyzatorów Öhlins R&T wyposażona w DFV jest doskonałym elementem poprawiającym pracę zawieszenia dla każdego entuzjasty oczekującego od swojego auta ponadprzeciętnej responsywności oraz komfortu w codziennym użytkowaniu.

Szczegóły

Rys 1: (Przepływ oleju podczas kompresji) Przy powolnej pracy amortyzatora, olej przepływa w dużej mierze przez dysze wewnątrz wałka prowadzącego (dolna strzałka kropkowana). Podczas szybkiego ugięcia, olej przepływa głównie przez porty kompresji w tłoku (górna strzałka kropkowana). Podczas bardzo szybkiego ugięcia lub bardzo dynamicznym zwiększeniu prędkości ugięcia, olej dodatkowo przepływa przez porty kompresji w zaworze DFV co bezpośrednio poprawia komfort.

Rys 2: (Przepływ oleju podczas odbicia) Przy powolnej pracy amortyzatora olej przepływa głównie przez dysze wewnątrz wałka prowadzącego (dolna strzałka kropkowana). Podczas szybkiego ugięcia, olej przepływa przez porty tłumienia odbicia w tłoku (górna strzałka kropkowana). Podczas bardzo szybkiego ugięcia lub bardzo dynamicznego zwiększenia prędkości ugięcia, olej dodatkowo przepływa przez porty tłumienia odbicia w zaworze DFV poprawiając stabilność koła w kontakcie z nawierzchnią.

Ponieważ zawór DFV otwiera się dużo szybciej pod wpływem nawet niewielkich nierówności w nawierzchni, komfort jazdy jest zaskakująco wysoki, znacznie bardziej zbliżony charakterystyką do amortyzatorów OEM niż typowych zawieszeń gwintowanych. Na odcinkach drogi, które są nierówne i wybijające, amortyzatory Öhlins będą w stanie skompensować nierówności, zachowując wysoką stabilność i kontrolę kierowcy nad autem. Trakcja na każdym etapie jest utrzymana na optymalnym poziomie.

Rys 3: (Pojazd – bez DFV) Bez DFV olej nie ma możliwości przepływu przez tłok wystarczająco szybko przez tłok tłumienia odbicia bezpośrednio po najechaniu na nierówność. W konsekwencji koło traci kontakt z nawierzchnią.

Rys 4: (pojazd – technologia DFV) Zawór DFV valve jest otwarty i umożliwia szybki przepływ oleju przez porty tłumienia odbicia bezpośrednio po najechaniu na nierówność. Koło natychmiast odzyskuje kontakt z nawierzchnią i kierowcy odzyskuje pełna kontrolę nad pojazdem.

Przy ustawianiu wysokości auta, warto również porównać w jaki sposób działa regulacja. W wielu mniej dopracowanych rozwiązaniach, wysokość auta regulowana jest przez podnoszenie lub opuszczanie dolnego gniazda sprężyny osadzonego na gwintowanej tulei. To ma wpływ na ściskanie lub luzowanie sprężyny i może ograniczyć skok amortyzatora, co może doprowadzić do niewłaściwej pracy oraz do dobijania zawieszenia w trakcie jazdy. Rozwiązanie Öhlins polega na ustawieniu napięcia sprężyny idealnie i dokonania zmiany wysokości auta dolną flanszą mocowania amortyzatora do zwrotnicy lub wahacza, która specjalnie w tym celu posiada gwintowaną regulację. Pozwala to absolutnie precyzyjnie ustawić potrzebną wysokość auta nie zmieniając przy tym charakterystyki pracy sprężyny i amortyzatora.

 

Amortyzatory będą się nagrzewać. To jest coś czego możesz być więcej niż pewny. Ruch tłoka generuje tarcie, a w konsekwencji ciepło. Nie mamy możliwości wyeliminowania ciepła, ale możemy sobie z tym radzić i to jest kolejna cecha, która wyróżnia Öhlins od konkurencji. W miarę rosnącej temperatury, gęstość oleju w amortyzatorze może ulec zmianie co ma bezpośredni wpływ na charakterystykę pracy amortyzatorów i zachowanie auta. Nasza unikalna technologia zaworów działa wraz ze zmianą temperatury.

 

Zawór, przez który przepływa olej zmniejsza wraz z temperaturą szczelinę przepływu utrzymując charakterystykę tłumienia na stałym poziomie niezależnie od dynamiki i intensywności pracy. Feeling auta z okrążenia na okrążenie będzie pozostawał bez zmian pozwalając Tobie na skoncentrowanie się na punktach hamowania i linii jazdy, podczas gdy pracą zawieszenia zaopiekuje się technologia Öhlins.

Zestawy zawieszeń Öhlins R&T są gotowe do pracy od razu po wyjęciu z pudełka i montażu z ustawieniami bazowymi Ohlins. Niemniej jednak jest szeroki zakres regulacji pozwalających na personalizacje charakterystyki. Chcesz setup sztywny i responsywny lub miękki i wybaczający błędy? To wszystko można osiągnąć regulowaną hydrauliką amortyzatora. Za duża siła tłumienia odbicia może mieć niekorzystny wpływ na przyczepność. Łatwo dostępny regulator w dolnej części amortyzatora pozwala na małe i precyzyjne zmiany w tłumieniu co pozwoli krok po kroku skupić się na poszczególnych parametrach prowadzenia auta. Wystarczy kilka klików od ustawień bazowych aby odczuć różnicę i ustawić samochód pod własny styl jazdy i preferencje.

Większość kolumn McPhersona linii Road & Track posiada dodatkowo regulacje pochylenia kąta zwrotnicy zarówno w dolnym mocowaniu zwrotnicy jak i w górnym mocowaniu amortyzatora. Łatwa i szybka regulacja pozwoli na dodatkowe ustawienie geometrii kół w zależności od okazji, czy chcesz pojeździć po torze w weekend czy codziennie w ruchu ulicznym.